VPRO- Marketingcommunicatie specialist - MediaRoute

Ga naar de inhoud
VPRO
Bezoekadres
VPRO  
Wim T. Schippersplein 1
1217 WD Hilversum       
Postadres
VPRO
Postbus 11
1200JC Hilversum
Telefoonnummer
088-2058911
e-mail
De VPRO is een crossmediale publieke omroepvereniging. De VPRO wil een niet te negeren factor zijn in het maatschappelijke debat en toonaangevende, verdiepende inhoud bieden rond geschiedenis, onderzoeksjournalistiek, buitenland, jeugd, wetenschap, kunst en cultuur, drama en documentaire. De VPRO speelt in op de verwachtingen en behoeften van haar publiek en wil maatschappelijke en persoonlijke impact realiseren, De omroep is autonoom en eigenzinnig en gaat het experiment niet uit de weg. De VPRO is als voorloper op zo veel mogelijk platforms te vinden en werkt samen met (inter)nationale partners.
De afdeling Publiek & Marketing speelt een belangrijke rol binnen de VPRO, onder meer door het ontwikkelen en uitvoeren van communicatie- en marketingplannen die bijdragen aan optimaal bereik van onze programma’s.

Voor de afdeling Publiek & Marketing zoeken we per 1 mei een:
Marketingcommunicatie specialist
(m/v voor 36 uur per week)

De functie marketingcommunicatie specialist is onderdeel van het team dat grotendeels in huis alle communicatie- en marketinguitingen ontwikkelt van concept tot uitvoering. Je werkt in het team samen met andere marcom specialisten en het creatief bureau; buiten het team werk je veelvuldig samen met redacties, NPO en het team distributie.
De marketingcommunicatie specialist ontwikkelt de marketingcommunicatie strategie voor VPRO programmering (radio, televisie en online) en voert deze uit. Samen met de redacties bepaal je de propositie van een programma, zet doorlopende multichannel campagnes, samenwerkingen en evenementen op, evalueert de resultaten en past daarop de strategie aan. Het doel van je werk is om het publieksbereik en interactie (zowel online als via lineaire tv en radio) te verhogen en de naamsbekendheid van de VPRO te versterken.  

Wat houdt de functie in?
Voor toegewezen projecten stel je marketingcommunicatieplannen op; je voert deze uit en beheert de financiën. Je bent verantwoordelijk voor de planning en traffic van (multichannel) mediacampagnes ten behoeve van programma’s en evenementen.  Je ontwikkelt de communicatiestrategie voor jouw titels en doet daarvoor de woordvoering. Tevens adviseer je redacties en de teamleider marketingcommunicatie over marketingcommunicatiestrategieën en je draagt bij aan de ontwikkeling hiervan.  Je ontwikkelt je ideeën op het gebied van programmapromotie. Je voert het vastgestelde marketingcommunicatiebeleid en de daarbij behorende (jaar)plannen uit.  Je analyseert en evalueert de uitkomsten/resultaten van de campagnes op basis van vooraf gestelde doelstellingen/verwachtingen.

Wie ben jij?
HBO werk- en denkniveau, aangevuld met (praktijk-) opleiding (Marcom) NIMA-B
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in een marketingcommunicatiefunctie binnen een mediaorganisatie
Je bent een digital native en weet onlinemogelijkheden in te zetten voor marketingcommunicatiedoelen
Je hebt aantoonbare projectleiders kwaliteiten
Je volgt de vakinhoudelijke ontwikkelingen en weet deze om te zetten naar kansen
Enkele sleutelwoorden die op jou van toepassing zijn: Resultaatgericht, klantgericht, analytisch vermogen, commercieel gevoel, creativiteit, teamspirit, handen uit de mouwen mentaliteit
Daarnaast ben je stressbestendig, flexibel, kun je goed omgaan met kritiek en bezit je goede communicatieve vaardigheden
En natuurlijk heb je affiniteit met de VPRO en zijn programma’s

Wij bieden:
Een veelzijdige baan met veel mogelijkheden in een dynamische omgeving met een aanstelling voor in eerste instantie de periode van 1 jaar. De functie is ingedeeld in salarisklasse H van de CAO voor het Omroeppersoneel. Het salaris is afhankelijk van leeftijd en ervaring en zal liggen tussen de € 2.956,91 en € 4.650,69 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. De overige arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO voor het Omroeppersoneel, waaronder 8% vakantietoeslag en 6% december-uitkering.  
Graag ontvangen we je motivatie en CV uiterlijk 28 februari per mail op vacature@vpro.nl onder vermelding van vacaturenummer H16.
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Diederik Hoekstra (teamleider marketingcommunicatie), d.hoekstra@vpro.nl.
website van BIG NOSE MEDIA
Terug naar de inhoud